گزارش های هم اندیشی با مدارس

نشست هم‌اندیشی مرکز آموزش مجازی با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران و مسئولان ادارات حوزه علمیه خراسان به‌صورت حضوری در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت و هم‌زمان از طریق سامانه‌ی LMS2 این حوزه، برگزار شد.
متن خبر:

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، محبوبه زلفی زاده در نشست هم‌اندیشی مرکز آموزش مجازی با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران و مسئولان ادارات این حوزه که به‌صورت حضوری در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت و هم‌زمان از طریق سامانه‌ی LMS2 این حوزه، برگزار شد، با اشاره به شروع فعالیت مرکز آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان طبق مصوبه شورای عالی این حوزه، از یک سال گذشته گفت: شیوع ویروس کرونا و تغییر در سیستم آموزشی به‌صورت مجازی، زمینه‌ای برای سرعت بخشی به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم اعم از تجهیزات و آموزش‌های همگانی تا تهیه محتواهای موردنیاز را فراهم آورد.

مسئول مرکز آموزش مجازی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره‌مندی از نوآوری‌های علمی و فنی روز برای جلوگیری از انزوای حوزه‌های علمیه، افزود: بر اساس اسناد بالادستی و الزامات آموزشی در سند چشم‌انداز این حوزه، آموزش‌های حوزوی باید به سمت ارتقا کیفی و نهادینه شدن روش‌های نوین پیش رود و در این زمینه، امکان فرصت‌های برابر علمی برای تمام افراد مدنظر باشد.
وی با تأکید بر توزیع یکسان فرصت‌های برابر آموزشی در حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: بهره‌مندی از فضای مجازی و روش‌های نوین آموزشی در این فضا، مسیر جدیدی را فراهم آورده است که این حوزه نیز با تأمین زیرساخت‌های لازم فناوری، شعبات مدارس علمیه را در سامانه‌ی LMS راه‌اندازی کند.
زلفی زاده با اشاره به این نشست هم‌اندیشی، ابراز کرد: برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص چگونگی برگزاری آموزش مجازی، این نشست برگزارشده است تا علاوه بر برگزاری دوره‌های حضوری در مدارس علمیه، دسته‌بندی‌های مختلف حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی کامل را نیز در بستر آموزش‌های نوین، فراهم آوریم.
وی به مزایا و معایب سیستم آموزش مجازی اشاره و اضافه کرد: تولید محتواهای دیداری و شنیداری برای سیستم آموزش مجازی در حال تهیه و تدوین است اما آموزش مجازی مستقل و خارج از مدارس علمیه، جای بحث بیشتری دارد.
مسئول مرکز آموزش مجازی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان ضمن تأکید بر مدل ترکیبی آموزش نیمه‌حضوری، خاطرنشان کرد: طرح «نافع» با توجه به ارتقای سطح آموزش مجازی، جهت دانش‌افزایی و مهارت افزایی اساتید، به‌عنوان نخستین مدل آموزشی این مرکز در حال برگزاری است.
وی در پایان گفت: با پذیرش این موضوع که فضای مجازی، رقیب آموزش حضوری نیست، بلکه مکمل و پیش برنده مسیر تحولی در آموزش خواهد بود، ضمن بررسی آسیب‌های آن، ارائه مدلی نوین برای سیستم آموزش مجازی در حوزه علمیه خراسان را در دستور کار قرار داده‌ایم و براین اساس، نظرات و پیشنهاد‌های تمامی صاحب‌نظران در این عرصه را پذیرا هستیم.
گفتنی است،تشکیل شورای عالی فضای مجازی در حوزه و تدوین نظام جامع حوزه و فضای مجازی، راه‌اندازی سیستم آموزش پژوهش محور، ایجاد مدرسه‌ای واحد برای جذب و پذیرش مجازی، توجه به تهذیب و اخلاق طلاب در سیستم آموزش مجازی، تمرکز آموزش مجازی در مدارس علمیه و ...، از نکات ارائه‌شده در این نشست هم‌اندیشی بود که با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

مرکز آموزش مجازی